vrijdag 3 april 2020

Studeren? wat nu...?!

Iedereen zit momenteel thuis. Sommigen werken en sommigen studeren. Sommigen zorgen voor de kinderen. Maar onze dokters doen het gevaarlijkste werk, zorg geven aan mensen die ziek zijn van die virus.
Het aantal doden is veel gestegen en dat vind ik heel erg. Maar er zijn noch mensen die genezen zijn.
Momenteel is mijn man werkloos door de corona situatie. Ik heb een beetje schrik van, over hoe gaat met onze inkomen gebeuren. Wat met mensen die het moeilijk financieel hebben? Wat met kwetsbare gezinen? Wat met kwetsbare jongeren? Wat met studenten? meer bepaald met studenten die anderstalig zijn? Wat gaat met mij gebeuren? Met mijn studies? Waarom blijf ik positief denken nu? Van waar komt die positiviteit? Zijn er oorzaken of ben ik zo als mens?....
Die retorische vragen die draien voortdurend in mijn hoofd...

VIVES...

Ik denk dat nu vele studenten hebben moeilijk mee met die situatie. Ik denk dat Vives zelf niet voorbereid is voor die situaties. Ik vind persoonlijk veel beperkingen mee die mijn studies gaat beïnvloeden. Mijn Nederlands is niet perfect, waarschijnlijk zien jullie ook dat. Ik bied mijn excusses aan. Maar ik probeer, ik doe mijn best om alles te doen, ook al is het voor mij heel moeilijk.
Met mij situatie zou ik heel gemakkelijk voor afstand onderwijs kiezen, maar de sociale contacten en netwerken zijn heel belangrijk om mijn Nederlands te verbeteren. Durende die dagen ondervind ik moeilijkheden, omdat de uitleg durende les heel van belang is.

ik hoop dat vives na die situatie zich voorbereid en meer steun aanbied aan studenten die anderstalig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oostenrijk...

 Hier ben ik weer... Denken hoe dit jaar gaat eindigen en zou ik dit jaar afgestudeert zijn? Het is nu al heel moeilijk geweest in verband m...